Helgebesøk helt fra Irland

Pr i dag er det ca 500 000-800 000 visninger på fb-siden hver uke, og fordelt på 45 ulike land.

Det er flest i fra Norge, med Amerika på en 2.plass, Canada, Sverige, Tyskland, Storbritannia, Italia, Finland, Frankrike, Storbritannia, Nederland, Russland hakk i hæl. Til og med noen steder som heter, Singapore, Indonesia, Taiwan og Svalbard.
Koselige mennesker fra alle steder rundt omkring, langt avsted fra mitt pusongerike.
Da dukker litt av hvert opp i postkassen min kan dere tro, alltid noe hyggelig, men dessverre ikke alt vi har muligheten til.
Denne gangen, for noen mnd siden var det en spesiell forespørsel fra Irland, som vi takket ja til.
Og i dag var den spennende dagen vi omsider skulle møte tre damer fra Irland, og vise dem litt rundt i mitt rike.
irland6 irland7
Vi kjørte ned til hotellet, og jeg kikket litt sjenert ut av bilen om det var noen kattedamer løse i gaten. Men dem satt heldigvis inne på hotellet og ventet tålmodig på at jeg skulle dukke opp.

Les også: Kjendiskatten trekker turister

irland8irland3irland2
Vel plassert i sofaen på hotellet, hvor jeg fikk hilse og lukte på besøkende, dem hadde tilogmed pakker med godis til meg, og da blir jeg jo fort varm i pelsfrakken.

irland1
Etterhvert tok jeg med meg besøket til en av mine turplasser. Dem hadde jo aldri vært på tur med en katt før, så jeg måtte gå i front å vise dem stien innover til plassen min. Og dere vet, damer skravler jo ganske mye, så det var ikke ei mus å oppdrive langs hele stien. Men fikk dem etterhvert til å gå pent på rekke og rad, så dem var ikke så allerverst flinke.
irland 11irland12 irland10

Vel fremme med hvileplassen min, fikk besøket servert litt lunsj langt ute i skogen med et koselig vann, så jeg kunne ta meg en velfortjent hvil i ryggsekken til mor, men dere vet jo at slike damer skravler jo ganske mye så det var ikke enkelt å få sove akkurat, men en pusongehvil ble det iallefall.
Ja og når dem ikke skravlet, så fant dem fort ut hvorfor jeg liker meg så godt akkurat her, helt stille, bare masse pips som synger i trærne, og noe fisker som leker seg i vannet, og fin utsikt. Men stillheten, å bare kan ligge i sekken å lytte og se på det som beveger seg i nærheten er spennende. Slike små ting som vi katter hører og ser.

irland26

irland23
Tenk så glade noen blir for å gå tur sammen med meg. Men det er jo viktig at jeg som er kjentmons i området og den eneste som er i stand til å snuse riktig sti tilbake til bilen må gå fremst og da for bare alle de andre finne seg pent i å gå bak meg, gjester eller ei. Bakerst skal dem gå.
irland13
Tror dem satte veldig pris på en liten pusongetur i skogen. Og siden dem var så snille å gå tur med, så dro jeg på shopping, du vet slik en damegreie.
Så da gikk turen til Løten lys og antikkbutikken, og der var det bare å smøre seg med tålmodighet.
irland17 irland15
Fant heldigvis både en stol og hadde min bærebare seng med, så jeg benytter anledningen til å hvile, og med damer på shopping, så fikk jeg en skikkelig lang pusongehvil.
irland25 irland5
Skal innrømme at jeg fant en ting jeg kunne tenke meg der inne, men det har vært dårlig med puselønn i det siste så det ble lite med shopping på meg. Men fikk snust litt på den i det minste, så får jeg bare ønske meg en slik liten spennende tass,  til en annen gang.
irland

Vi kjørte til fjellet, så dem fikk utsikt over pusongeriket, og litt til. Vi dro ned til Mjøsa, en plass jeg aldri har vært før. Der fikk vi middag alle sammen, servert av en hyggelig dame.
Ser dere meg?
Så lite bord at jeg fikk servering på gulvet som en hund. Men så var det skygge for solen akkurat ser, som tittet varmt frem på himmelen. Så det passet i grunn bra å sitte litt gjemt under stolen i skyggen, der hadde jeg god utsikt til småspruven som flakset rundt i blomstebedet.
Og jeg fikk faktisk vannmelon servert til dessert så jeg skal ikke klage på servicen.
irland18

Mett og fornøyd dro vi med gjestene tilbake til hotellet etter mange flotte øyeblikk disse timene.

Les HAs sak om Irland-besøket her!
irland19

Så håper jeg dem fikk sett litt av den flotte naturen hvor jeg går turer sommer og vinter. Hvordan det er å gå tur med en katt. Og delt litt av mine små hverdagsøyeblikk i fra mitt snuteperspektiv, med innlagt shopping, matpause og pusongehvil.
Så tok vi bilder med medbrakt sløyfe til meg med de Irske fargene, og fikk majuet en skikkelig farvel til disse flotte gjestene.
irland20
Takk for besøket!

Thanks for your visit, and all the happines you’ve shared Ann, Karen and Judy.