Helgetur til Helgehus på fjellet. Bildeblogg

En helgetur til helgehus på fjellet, samme plass som jeg var på i vinter, nemlig til Storefjell Høyfjellshotell, der er jeg nemlig alltid velkommen som gjest med pels. Nå skal jeg dele en masse bilder fra helgen med dere.

store32

Fint  sted å dra bort å være sammen med familien. Og så er det fritt og fint der oppe høyt til fjells, ikke en bil, mye spennende og se å lytte etter.
Så jeg pakket tingene mine kjapt, eller det vil si jeg passet på at alle tingene mine kom med i min lille bag og vi dro avsted.
store11
Siden jeg sover på bilturen, tok vi bare en liten fjelltur når vi kom frem slik at jeg skulle få strekke på potene litt. Kanskje det var litt oppvarming for neste dag når vi skulle på en slik ordentlig fjelltopp nemlig.

Neste dag kom brått, jeg hadde jo sittet litt oppe å kikket ut av vinduet om natten, så var litt trøtt i pusongeøyene når lyset kom på. Men frokost ble servert og jeg fikk slappe av litt til, før vi pakket alt vi skulle ha med på fjellturen.

Dagens mål var Skogshorn, heilt ukjent for meg, og langt unna Tigerskogen iallefall.
store46 store39
Jeg startet pent og pyntelig i passe fart oppover bakkene, men helt fremmend plass, så er jeg ikke helt fornøyd med å må tusle nede i lyngen, der ser jeg jo ingenting. Så når jeg ble lei, ba jeg pent om å få sitte i sekken min oppover lia. Her kunne jeg se til toppen av fjellet og ha oversikt over alt annet som rørte seg rundt oss.
store45 store44 store43 store42 store40

Langt oppe i bakken hadde vi en liten pause, hvor jeg var en liten tur utenfor sekken og strekt på pusongekroppen, men begynte å bli ganske trøtt så krøp fort tilbake til sekken min og tok meg en middagslur.

store38 store37 store35 store34 store36

Etter en god lur, var jeg kommet helt opp til topps, og når jeg kikket ut hadde jeg sovet bort hele solen og inn i et regnværet. Og ikke bare var det regn, men det lynte og tordnet ett stykke unna. Og her var det jammen god utsikt alle veier, ingen trær i Tigerskogen har samme utsikt faktisk.

store32

store31 store30 store28store29

Litt regn og en mer passelig temperatur var det her oppe for meg, så jeg tok meg en liten spasertur nedover steinuren og der dukket det jammen opp en flekk med snø.
store24 store25 store26 store27

Og jeg kunne studere utsikt så langt øyet mitt kunne se

store22

store23 store20 store21

Etter ganske mange snork inne i sekken, kom vi oss ned i litt regn, og siden jeg stadig må kikke ut av sekken å sjekke hvor vi var,  så pusongepelsen ble ganske så våt.
Men en liten biltur, så var pelsen tørr igjen og klar for fisketur.

store13

Nå trengte jeg ikke sekken mer, for jeg hadde jo slappet av hele den andre turen, så nå var det full potefart ned til vannet.
store9 store8store18store19store18
Men jeg fikk ingen fisk denne gangen, men den var ganske nært da:

store7

En lang turdag var over med mange nye opplevelser og på hotellet ventet en liten godbit til meg på fat, og massasje av skikompis.
store19store18

Ny dag og nye muligheter.
Først ble det tur i skogen. Liten elv med mange store stener, her hoppet jeg rundt sammen med skikompis og slappet av i solen.
store6 store1 store2 store4 IMG_8141

store3
Egentlig for varmt for gjøre noe som helst denne dagen, så da gjorde vi ikke noe som helst, bare slappet av. Når kvelden kom ble det en liten avkjølende dukkert og avslapping i kveldsolen.
store17 store17 store16 store15store14
Helgen plutselig over, like fort som den startet, og vi dro hjem til vante omgivelser etter mange flotte og nye inntrykk og opplevelser, men altså ingen fisk. Men hva gjør vel det når man får oppleve så mange andre flotte omgivelser i fjellet.